تبلیغات
رها پارس - ده راهكار طبیعی برای كنترل قند خون
جمعه 15 آذر 1392

ده راهكار طبیعی برای كنترل قند خون

   نوشته شده توسط: رضا شرافت پیما    نوع مطلب :علمی و پزشكی ،

در این مقاله 10 راهكار طبیعی برای كنترل قند خون توصیه شده است كه به كنترل فشارخون و حفاظت از دستگاه گردش خون در برابر بیماری‌های عروقی نیز كمك می‌كنند.

 

این راهكارها عبارتند از:

1- 30دقیقه ورزش در روز كه به كنترل قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین كمك می‌كند.

 

2- انتخاب رژیم‌های غذایی كه حاوی كربوهیدرات پایین باشند. كربوهیدرات‌ها به سرعت قند را وارد جریان خون می‌كنند و به همین دلیل از عوامل موثر در بروز «هایپوگلیسمیا» و دیابت هستند.

 

3- مصرف حجم زیادی از مواد غذایی حاوی فیبر خوراكی كه میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را نیز كاهش می‌دهند.

 

4- استفاده از غلات 100 درصد سبوس دار كه قند خون را در سطح سالم نگه می‌دارند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را كاهش می‌دهند.

 

5- پرهیز از مصرف خوردنی‌هایی كه قند بالایی دارند مثل كربوهیدراتهای تصفیه شده و همچنین محدود كردن مصرف كافئین و پرهیز از مصرف الكل چرا كه این مواد توانایی بدن را در كنترل قندخون دچار اختلال می‌كنند.

 

6- مصرف چربی‌های مفید مثل روغن ماهی امگا – 3 و پرهیز از مصرف چربی‌های بد شامل چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده كه سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

 

7- تقسیم وعده‌های غذایی به 4 تا 6 وعده در روز كه البته باید حجم كمتری هم داشته باشند تا از این طریق به ثبات قند خون كمك شود.

 

8- گنجاندن منابع غذایی پروتئینی به رژیم غذایی به منظور كمك به ثابت نگه داشتن میزان قندخون.

 

9- تمرین بیشتر برای كنترل كردن وزن و نگه داشتن آن در حد سالم چرا كه حتی درصد‌ اندكی كاهش وزن، تاثیر قابل توجهی در كاهش خطر بروز دیابت دارد.

 

10- استفاده از مكمل‌های با كیفیت مثل ویتامین C، ب كمپلكس و سایر ریزمغذی‌های سالم كه همگی در متعادل نگه داشتن قند خون نقش موثری دارند.